While “Sesame Street” accelerates early education, recent research demonstrates that other shows, such as “Teletubbies,” seem to slow it down. Worst of all are those videos designed for infants, such as Baby Einstein and Brainy Baby. According to a 2007 paper, each hour of daily viewing between the ages of 8 and 16 months led to a significant decrease in the pace of language development. While daily reading with a parent was associated with a 7 point increase in the language skills of 2 year olds, each hour of baby DVD viewing was associated with a whopping 17 point decrease. If you want a baby Einstein, don’t watch Baby Einstein. [Frontal Cortex, Content Matters]
Si vous voulez un « bébé Einstein », ne lui faites pas regarder le DVD Baby Einstein ! Les effets de la technologie sur l’intelligence des jeunes ne sont pas sans liens avec les contenus qu’ils portent, les contenus qui les structurent. Des recherches récentes viennent contredire les craintes que certains avaient de voir leurs enfants passer beaucoup de temps à jouer à l’ordinateur… il y a des gains perceptibles au niveau cognitif, moteur, de la vision… Bon, il y a beaucoup et beaucoup…